I recently asked my pen pal, Aladin, what the news media landscape looked like in Tunisia. After reflecting on all of options that exist among American news media (ABC,CBS, NBC, FOX, CNN, etc.), I was wondering what kind of options existed in Tunisia. To that end, I posed to Aladin the simple question, “What Tunisian news agency do people usually turn to?” His response: “Dude, the worst news channel arround the world is in Tunisia.” He then went on to explain how earlier in the year there was an earthquake in a southern town of Tunisia, and the Tunisian news agency didn’t even cover it, while the foreign satellite channels did. From what I gathered, the Tunisian news channel is state run, and the only options not run by the state are the foreign-hosted channels received by satellite (i.e. Al Jazeera). According to Aladin, the only time that his family would watch the Tunisian news is when the satellite receiver was broken, during the holy month of Ramadan, or during other holidays when an Imam was giving a sermon via television broadcast. Clearly, this is not something people would turn to for a major news story, especially one of an international nature. For those types of things, Aladin told me that Tunisians mostly tune in to Al Jazeera or Al Arabiyya.  There was one interesting exception to the rule, however. According to Aladin, the people who watch the Tunisian news are mostly members of the president’s party RCD (Constitutional Democractic Rally).  Apparently, freedom of the press is not an aspect of Tunisia’s republican form of government. From my time in Tunisia, I can vouch for the corresponding lack of freedom of speech. My Tunisian friends never dared to openly criticize the president or the government. Therefore, it makes sense that Tunisians turn more to satellite news options rather than domestic sources.